By using this website you agree to our use of cookies.

BLOG

  • 'Sportwinkel nog niet uit gevarenzone'

    Zomaar een willekeurige kop uit het AD van 7 januari 2016. Niet eens een opmerkelijke kop, gezien het nieuws over de faillissementen van grote winkelketens de afgelopen weken. Maar als ik verder lees blijkt er toch een ander verhaal achter dit nieuwsbericht te zitten. Wat is er gebeurd? Een sportkledingzaak in Nieuwegein had september 2015 te maken met een inbraak waarbij de voorraad bijna volledig werd weggehaald. De inbrekers hadden een...

  • De complexheid van brandveiligheid - waar is hier de nooduitgang?

    Als het gaat om brandveiligheid is dit niet iets wat je er ‘even bij doet’. Zodra wordt gesproken over brandveiligheid en de implementatie van een brandmeld- en ontruimingssysteem vliegen je direct allerlei termen en afkortingen om de oren, zoals: Bouwbesluit, RAC, PAC, PvE, OP, DP en PD. Regels en voorschriften waar je als eigenaar/gebruiker van een gebouw niet dagelijks mee te maken hebt,  maar waarvan je wel wordt geacht ze te volgen.

  • De (on)zin van cameratoezicht – de regels

    In een vorig blog heb ik al geschreven over de (on)zin van cameratoezicht in combinatie met de techniek. Ik gaf daarbij aan dat om zeker te weten dat de inzet van camerabeveiliging ook de gewenste resultaten oplevert, het van belang is om van te voren goed vast te stellen met welk doel een camera wordt geïnstalleerd.  Maar als je een duidelijk doel voor ogen hebt, heb je natuurlijk ook nog te maken met de wet- en regelgeving omtrent...

  • Kostenbesparing door inzet beveiligingsmaatregelen - de praktijk

    Beveiligingsvoorzieningen zijn initieel kostenverhogend, soms onvoorzien en de besparing is niet altijd eenvoudig te bepalen. De preventieve werking ervan is moeilijk meetbaar en de uiteindelijke bespaarde kosten door het voorkomen van  schade/diefstal is vaak lastig in te schatten. Dit is hoe de meeste bedrijven beveiliging zien; als kostenpost en noodzakelijk kwaad. Dat je met de inzet van moderne beveiligingstechniek...

  • Top 3 blogposts

    Wij hebben het afgelopen jaar diverse blogs geschreven met een grote verscheidenheid aan onderwerpen. In deze blogs proberen wij altijd iets mee te geven. Naast het geven van inzichten in hoe u uw beveiliging optimaal in kunt zetten, willen we ook graag een goed beeld geven van wie wij zijn en wat ons drijft. Wij hebben een dedicated team met zeer professionele medewerkers, waarvan het merendeel al jarenlange ervaring heeft in de specifieke...

  • Het beveiligen van artikelen in het tijdperk van de 'zelfscan-kassa'

    Dat diefstal en interne fraude een groot probleem vormen voor de retailsector is helaas geen nieuws meer. De cijfers liegen er dan ook niet om. Hoewel de derving in deze sector de afgelopen jaren is afgenomen, blijkt uit de Global Retail Theft Barometer 2013-2014 dat de totale dervingskosten wereldwijd nog steeds 128,5 miljard US dollars bedragen. 65% van deze kosten worden veroorzaakt door winkeldiefstal en interne fraude. Vooral...

  • Toegangverlening – voor iedere ‘schil’ de juiste oplossing

    In ons blog met als titel ‘Grip op de (on)toegankelijkheid van uw organisatie’ hebben wij gesproken over de 3 systemen die de basis vormen voor de juiste toegangscontrole van iedere organisatie, te weten een toegangverlening-, inbraaksignalering- en CCTV-systeem. In dit blog gaan we nu wat dieper in op de overwegingen die u kunt maken bij de keuze voor het juiste toegangverleningssysteem.  Toegangverleningssystemen worden in de regel...

  • De 4 belangrijkste voordelen van security as a service

    Meer dan ooit neemt beveiliging een belangrijke plaats in binnen organisaties. Er vindt ook een verschuiving plaats van de manier waarop naar beveiliging wordt gekeken. Niet alleen het product en de eenmalige implementatie staan tegenwoordig centraal. Beveiliging wordt steeds meer gezien als een continu proces, dat geldt als één van de randvoorwaarden voor een succesvolle bedrijfsvoering. Beveiligingsorganisaties bieden daarbij steeds...

  • Hippe apps

    Ik zal het gelijk maar toegeven: ik ben een smartphone-fanaat. Iedere Media Markt of Dixons is voor mij een waar walhallah. Sterker nog, volgens het thuisfront vertoon ik verschijnselen van mobiel verslavingsgedrag. Mijn telefoon piept en licht op voor ieder nieuw Linkedin bericht, Instagram foto , Whatsapp, Tweet of email..... Nu ben ik er gelukkig nog niet zo erg aan toe als mijn zoon, voor wie zijn levensgeluk lijkt samen te hangen met de...

  • Security meets process

    Als key-account manager binnen STANLEY Security ben ik verantwoordelijk voor onze klanten binnen de proces- en chemische industrie. Binnen een industriële omgeving gelden over het algemeen zeer specialistische spelregels als het gaat om beveiliging. Het merendeel van onze klanten zoekt in  de beveiliging van de organisatie antwoord op twee vragen;  1.) Wie bevindt zich waar in onze organisatie? en 2.) Hoe kan ik mijn personeel en...

  • It's all about people

    Binnen STANLEY Security zijn wij voortdurend bezig met het vinden van de ideale combinatie tussen mens en techniek voor onze klanten. Dat techniek de mens daarbij niet volledig kan vervangen, dat weten wij eigenlijk allemaal wel. Maar dat de mens in veel situaties juist de optimale schakel vormt voor de juiste inzet en het succes van techniek bewijst onderstaand blog, geschreven door Henk Brouwer, Business Unit Manager van het STANLEY Security...

  • To cloud or not to cloud

    Nog niet zo heel erg lang geleden werd de wereld van videobewaking overheerst door analoge camera’s. Pas begin 2000 kwamen de eerste IP camera’s op de markt, en vormden direct een ware innovatie op het gebied van videobewaking. Ondanks de nodige tegenstand, nam IP video al snel de plaats in van analoge videobewaking. Inmiddels tellen we wereldwijd miljoenen IP camera’s en lijkt de initiële weerstand stilletjesaan weggeëbd. Sinds een paar jaar...

  • Klantvriendelijkheid versus klantgerichtheid

    Een paar weken geleden kreeg ik een pakket geleverd via PostNL. Na uitpakken bleek het om een digitale TV ontvanger te gaan. Vreemd, want ik heb al een digitale TV ontvanger. En ik had ook niets besteld bij het kabelbedrijf. Nu woont er in mijn straat nog iemand met mijn achternaam. Misschien had deze naam- en straatgenoot een nieuw televisie pakket besteld? Tijd voor een telefoontje naar het Call Center van het kabelbedrijf. Om gelijk op de...

  • Tips om veilig het WK door te komen

    Nog nooit heb ik zoveel Belgische vlaggen uit en aan ramen zien hangen, zelfs niet op 21 juli, de Nationale Feestdag in België. Nu onze Duivels het de laatste tijd zo goed doen, leven alle Belgen massaal toe naar het WK, en nu de straten bij onze noorderburen stilletjes aan oranje kleuren, is het al rood/geel/zwart wat de klok slaat in België. Wat we in al ons enthousiasme misschien eens durven vergeten, is dat events zoals het WK voor...

  • Inzet techniek ter verbetering van processen

    Maar ervaart klant wel hetzelfde?   Onlangs vertrok ik voor een korte vakantie naar het buitenland. Bij aankomst op Schiphol was ik verrast dat de vriendelijke stewardessen aan de incheckbalie zijn vervangen door een knap staaltje techniek. Je scant je identiteitsbewijs, zet je koffer in het daarvoor bestemde vak, print en plakt je label en na een druk op de knop verdwijnt je koffer richting ‘bagagekelder’. Ondanks dit op het eerste oog...

  • Een passend antwoord op de druk om kosten te reduceren

    De vraag naar efficiënte, op de bedrijfsprocessen gerichte, intelligente beveiligingssystemen is nog nooit zo groot geweest als nu. Toch worden wij in de praktijk regelmatig geconfronteerd met verouderde systemen die niet goed op elkaar aansluiten en die ieder hun eigen alarmen genereren. Een wirwar van bekabeling, een uitdaging bij iedere storing en stapels instructies voor het personeel. Kortom: sterk verouderd en niet efficiënt. Voor de...

  • Heeft u grip op de (on)toegankelijkheid van uw organisatie?

    3 systemen die de basis vormen voor de toegangscontrole van iedere organisatie Met de groei van uw organisatie, nemen ook de risico’s toe waarmee uw onderneming wordt geconfronteerd. En waar eerst nog zicht was op wie zich wanneer in uw pand bevindt, kan er een moment komen waarop u het gevoel heeft de grip op de (on)toegankelijkheid van uw organisatie kwijt te raken. Voor u is het van belang dat uw organisatie open is voor uw medewerkers en...

NIEUWS