By using this website, you agree to our use of cookies.

No Yes

BLOG MEI 2014

Maar ervaart klant wel hetzelfde?

 

Onlangs vertrok ik voor een korte vakantie naar het buitenland. Bij aankomst op Schiphol was ik verrast dat de vriendelijke stewardessen aan de incheckbalie zijn vervangen door een knap staaltje techniek. Je scant je identiteitsbewijs, zet je koffer in het daarvoor bestemde vak, print en plakt je label en na een druk op de knop verdwijnt je koffer richting ‘bagagekelder’. Ondanks dit op het eerste oog handige systeem waren de rijen om in te checken voor mijn gevoel langer dan anders. De vraag die dan ook direct bij mij opkwam, is of het nu wel altijd efficiënter is om menselijk handelen te vervangen door techniek. 

Vanuit mijn rol als marketingmanager heb ik voor STANLEY al regelmatig geschreven over ons remote guarding concept. Het idee is simpel. Voor organisaties met grote of meerdere locaties die 24 uur per dag beveiligd moeten worden, combineren wij geavanceerde beveiligingstechnologie met gecentraliseerd menselijk toezicht en ingrijpen op locatie. Pas als de situatie er echt om vraagt, gaan beveiligingsbeambten naar de locatie om de daar ontstane dreiging of calamiteit op te lossen. Efficiënter en minstens zo betrouwbaar als de traditionele beveiligingsoplossingen.

Een voorbeeld: Stelt u zich voor, u bent facilitair manager van een grote organisatie waarbij de medewerkers dagelijks met elkaar van 08:00 uur tot 18:00 uur werkzaam zijn in een centraal kantoorgebouw. De veiligheid van uw mensen binnen het gebouw en de veiligheid van de dagelijkse operatie vraagt om een professionele beveiligingsorganisatie. Van portier tot receptionist, van nachtwaker tot terreinsurveillant. Een gemiddelde dagelijkse bezetting van 24 uur van vier beveiligingsfunctionarissen levert al snel een jaarlijkse kostenpost op van zo’n € 850.000,-. En dat zijn alleen nog maar de kosten voor de inzet van mensen, want kosten voor apparatuur en voorzieningen komen daar nog eens bij.

De inzet van moderne beveiligingsapparatuur in combinatie met gecentraliseerd menselijk toezicht en ingrijpen op afstand levert forse besparingen op. Niet ongebruikelijk zijn business cases waarbij de kosten voor een beveiligingsoplossing tot een derde kunnen worden gereduceerd. De terugverdientijd van de initiële (technologische) investeringen ligt daarbij tussen de zes en twaalf maanden. Als u dit projecteert op bovenstaand voorbeeld, dan betekent dat een besparing van ruim € 600.000,-. Ieder jaar! In veel gevallen kan de huidige beveiligingsinfrastructuur (her)gebruikt worden om de optimale oplossing voor uw organisatie te realiseren en daarmee een extra besparing op de initiële kosten.

 Voor ons een duidelijke business case. Waar ik echter op basis van mijn ervaring op Schiphol nu wel heel nieuwsgierig naar ben, is hoe deze combinatie tussen mens en techniek uiteindelijk door de bezoeker van een kantoorpand of magazijn wordt gewaardeerd. Is deze net zo positief als wijzelf en onze klanten? Of spelen er andere gevoelens mee die wij over het hoofd zien? Wij zijn erg benieuwd naar uw ervaringen.

Reageren? Dat kan via Twitter @Stanley_NL of @Femke1605 of via ons contactformulier.

NIEUWS

Over de auteur

Femke van Egmond is sinds 2007 Manager Marketing & Communicatie bij STANLEY Security Benelux. Hiervoor was zij werkzaam als Coordinator Investor Relations bij Crucell (Johnson & Johnson). Ze heeft een warme belangstelling voor social media en vindt het een uitdaging om de technische aspecten van beveiliging voor een groter publiek toegankelijk te maken. Ze staat open voor connecties via:

 

Linkedin: https://www.linkedin.com/pub/femke-van-egmond/21/660/35a
Twitter: www.twitter.com/Femke1605